Van bazaar naar mazaar! - Reisverslag uit Khiva, Oezbekistan van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu Van bazaar naar mazaar! - Reisverslag uit Khiva, Oezbekistan van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu

Van bazaar naar mazaar!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 April 2013 | Oezbekistan, Khiva

3e poging mobiel bloggen... Wordt er behoorlijk chagarijnig van, eerlijk gezegd.

Mijn vliegreis duurde lang maar verliep wel aardig maar was alleen beetje jammer van het ontbijt om half 2.
Tashkent is geen onaardige stad, maar het is er teveel sovjet. Er is wel een islamatisch gedeelte die in het niets vallen met wat ik nu in Khiva gezien heb.
Khiva is een prachtige stad die veelal hersteld is gebleven van sovjetisering. Weinig russische invloed. De geschiedenis van de khans zijn interessant en vele mooie moskeen en madrassa's gezien. Morgen gaan we met 2 busjes naar Bukhara.

De mensen zijn aardig en kijken je vaak aan met hun gouden tanden.
Het land heeft een overvloed aan Lada's, die ze ook gewoon midden op de 6 baans weg rustig gaan repareren.
De hotels vallen mee, alleen de douche in Khiva geeft bruin water en spuit de straal overal heen behalve naar beneden.

De groep valt trouwens ook ontzettend mee, ga al met n aantal vaste mensen op stap en wordt verder lekker vrij gelaten :)

Mazaar is trouwens Oezbeeks voor begraafplaats. We kwamen bij wat mausoleums uit waarvan we dachten dat het een begraafplaats was. De bewaker begreep ons niet, dus speelden we een moord na. Hij zal wel denken, haha!

voel me al helemaal thiis hier, alleen n beetje jammer dat het water uit de kraan niet veilig is. Ook kan ik hier geen ijs en salades eten en moet ik heel erg oppletten of er geen oezbeeks water gebruikt is. Kans op diaree is hier groot namelijk...

Dit was het voor nu. Laterz, mensen!

~ Laura

• 29 April 2013 - 16:07

Thirza:

En welk avontuur ben je nu weer aan het beginnen dan?

• 29 April 2013 - 16:53

Rain:

Jaloers! Geweldig wat je al hebt gezien en gedaan. Fijn dat de groep leuk is. We kijken uit naar je volgende verslag. We hebben geen wifi, maar zullen proberen elke dag een McDo of zoiets op te zoeken. Bisous et Salut! Oscar & Rain

• 29 April 2013 - 17:48

Gerard:

Fijn dat je het er naar je zin hebt en een leuke groep getroffen hebt. Geniet er van en pas goed op jezelf.

• 29 April 2013 - 19:13

Laura Van Vilsteren:

@Thirza: gewoon een kleine vakantie ;)