Counting down! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu Counting down! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu

Counting down!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 April 2013 | Nederland, Zwolle

Nog 7 dagen te gaan voor ik vertrek naar het 'onbekende' (lees: niet hedendaags vakantieland) Oezbekistan.

"Wat moet je daar nou weer, Laura?"
is een van de meest gestelde vragen die ik naar mijn hoofd geslingerd kreeg. Mijn antwoord is heel erg simpel: het ontzettend interessante culturele erfgoed van dit land bezoeken. Ik heb het dan niet alleen over de overblijfselen van de Sovjet-periode (die grotendeels ook verdwenen is nadat het land in 1991 niet meer bij de Oezbeekse SSR hoorde), maar ook over de islamitische geschiedenis waarin ik zelf ontzettend geïnteresseerd ben.
En ik ga op zoek naar eventuele toekomstige stageplekken/scriptie-ideeën die voor mijn toekomstige studie/master interessant zijn. Het zou mij trouwens niks verbazen als ik in de verre toekomst nogmaals een bezoek aan Centraal-Azië zou gaan maken, al is het alleen maar voor vakantie, maar laat ik niet teveel verwachtingen scheppen voor iets waar ik nog nooit geweest ben... (hoewel ik het positief inzie, haha!)

Mijn voorbereidingen zijn genomen; ik leer de geschiedenis, heb de nodige boeken en spullen aangeschaft en heb de aangeraden vaccinaties genomen. Het enige dat ik nog moet doen is al mijn spullen bij elkaar rapen, in mijn tas proppen en misschien wat basiswoordjes Russisch en Oezbeeks leren, maar daar ben ik de afgelopen weken nogal laks in geweest. Verder dan Salomaleikum (volgens mij is dat ook nog overgenomen vanuit het Jiddish en Hebreeuws) kom ik niet...

Komende maandag word ik geïnterviewd door het blad Reiz& van de ANWB, waar ik super benieuwd naar ben (en ook erg veel zin in heb). Dus misschien zien/lezen jullie nog wel meer van mij elders!

Na volgende week donderdag hoop ik meer ervaringen kwijt te kunnen en ik tel de dagen al af. See you soon, Uzbekistan!

~ Laura

  • 18 April 2013 - 15:57

    Rain:

    Wat een heerlijk vooruitzicht! Geniet ervan en hopelijk kun je ons vanuit 'Oez' ook op de hoogte houden.

  • 18 April 2013 - 16:13

    Laura Van Vilsteren:

    Hopelijk hebben ze in de hotels wifi/computers en anders stuur ik wel de postduif naar Nederland om mijn belevenissen door te geven! :D

  • 18 April 2013 - 19:02

    Rain:

    En France stp!

  • 18 April 2013 - 22:09

    Inge:

    Ben heel benieuwd hoe het daar is en wat je er allemaal gaat beleven! Heel veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Laura

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 28877

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Lau @ the other Caribbean Side

04 Augustus 2014 - 22 Augustus 2014

Destination Russia

25 April 2013 - 10 Mei 2013

Going to Oez!

21 Maart 2012 - 08 Juli 2012

Vrijwilligerswerk Israel

Landen bezocht: