Russian Brain Scratch - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu Russian Brain Scratch - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu

Russian Brain Scratch

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Augustus 2014 | Rusland, Sint-Petersburg

Mijn tweede dag in St-Petersburg heb ik rustig met Jelle naar het Smolny gelopen, een verzameling van blauwe gebouwen bij een blauwe kerk. Het weer was voor het eerst deze vakantie minder geslaagd en ik had er bijna spijt van dat ik met een short rondliep. Gelukkig klaarde het later op en hebben we de metro gepakt naar de Isaakskerk.
Mooie kerk waar we niet in konden, omdat we het gepresteerd hadden om op een woensdag uitstapjes te maken en dan zijn alle kerken gesloten. Gelukkig konden we wel op de kerk zelf klimmen en hadden we een mooi uitzicht over St-Petersburg.

We liepen nog wat rond in de omgeving, ook op zoek naar een postkantoor en besloten toen de anderen te meeten. Omdat we de afgelopen tijd best wel duur gedineerd hadden, besloten we nu naar een goedkope takeaway te gaan waar we voor ong. 5 euro p.p. konden eten. Ja, dat klinkt inderdaad te mooi om waar te zijn.
Nog nooit zoiets smerigs en onnatuurlijks gegeten en we besloten onze maag en darmen te reinigen met wat liters bier (Jelle en Genna gingen uit wanhoop nog een maaltijd nuttigen bij de MCD). Dat ging er goed in en ik heb 's nachts prima in coma in bed gelegen om vervolgens om half zes naar de ontbijtzaal te rennen voor wat liters water.

De volgende dag heeft het me even gekost om normaal te functioneren, maar Jelle en ik besloten om lekker in de buitenlucht te blijven lopen. We zijn in de Khram Voskresenya (koepelkerk die op die van Moskou lijkt) en de kathedraal van Kazan (Vaticaan-achtige kathedraal) geweest en hebben daarna een uitstapje gemaakt naar de Zweedse Vesting, waar bijna alle tsaren in de Petrus en Pauluskathedraal liggen.
Daarna hebben we ons bij de anderen gevoegd bij het guesthouse en gingen we op weg naar de trein. Helaas, ook aan ons avontuur in St-Petersburg komt ten einde.

Treinreis was verder goed verlopen, het duurde voor mijn gevoel korter dan de heenweg. Het was gelukkig ook beter uit te houden, gezien we aan het einde van de dag gingen reizen.
In Tallinn aangekomen was het regenachtig en morgen zijn we van plan om het KGB museum te bezoeken. Wat we verder gaan doen, geen idee. Waarschijnlijk een wasmachine zoeken en de rest zal uitbrakken (ik lig alleen te chillen op de slaapkamer). Tbh, ben ik ook behoorlijk gesloopt... het idee om morgen naar Helsinki te gaan hebben we geschrapt om nog enigzins fatsoenlijk te functioneren in Vilnius en Warschau. Het gaat snel!

New adventures soon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Sint-Petersburg

Laura

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 28886

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Lau @ the other Caribbean Side

04 Augustus 2014 - 22 Augustus 2014

Destination Russia

25 April 2013 - 10 Mei 2013

Going to Oez!

21 Maart 2012 - 08 Juli 2012

Vrijwilligerswerk Israel

Landen bezocht: