Vilnius Vendetta - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu Vilnius Vendetta - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu

Vilnius Vendetta

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Augustus 2014 | Litouwen, Vilnius

Een of andere achterlijke gladiool kwam midden in de nacht in onze afgesloten slaapkamer in Tallinn, waardoor Genna en ik wakker werden. Hij zat eerst een eeuwigheid aan het slot te morrelen om vervolgens BAM de lamp aan te doen. Klapdebiel. De mannen sliepen rustig door en hadden niks in de gaten. Mijn nachtrust was in ieder geval over en ik kwam erg slecht in slaap.

De volgende dag moesten we vroeg op en gingen we van Tallinn op weg naar Vilnius, weer een autorit van bijna 8 uur. De bakker waar we altijd heen gingen, besloot een sabbat te houden, zat demonstratief voor de deur en besloot geen broodjes te verkopen om 8 uur 's ochtends. Dan niet.
Bij het tankstation hebben we flink ingeslagen.
Ergens in Letland gingen we lunchen bij een soort boshut-achtige tent, waar een over-the-top prinsessenfeestje werd gehouden voor kleine kinderen. Heerlijk gegeten en toen gingen we door naar Litouwen. De rit verliep verder prima en we waren ook niet super laat in ons mooie appartement in Vilnius.

Van onze verhuurder Dmitrij kregen we tips en uitleg over Vilnius over wat we absoluut niet konden missen en we besloten 's avonds naar het berenrestaurant te gaan, die hij aangegeven had. Uiteindelijk kon je daar geen beer (bear) eten, maar zwijn (boar), maar dat vergaven we onze gastheer wel.
Het was Jelle's laatste nacht, omdat hij maandag weer aan het werk moest, dus we waren wel van plan om een leuke avond te maken. Ik voelde me helaas niet zo lekker en ik was helemaal gesloopt, dus ik ben op tijd naar bed gegaan en heb als een blok geslapen.

De volgende dag heeft iedereen een beetje uitgeslapen/uitgebrakt en ben ik met Jelle naar zijn taxi gelopen, die hem naar het vliegveld bracht. Ik ben daarna met de rest Vilnius ingetrokken en zijn we al meteen actief klokkentorens en bergen wezen beklimmen.
Ook Vilnius is een mooie stad, ook weer anders dan Tallinn of Riga. We hebben de middeleeuwse binnenstad binnen een dag bekeken (meer heb je eigenlijk ook niet nodig).
Voor een land dat niet veel met geloof heeft, is Vilnius bedolven met kleine kerkjes. We zijn lang niet in alle kerken geweest, maar we hebben wel even de mini Sagrada Familia (St. Anna kerk) bezocht.

Na de oude stad te hebben doorgelopen zijn we naar ons appartement gegaan om te relaxen ( In Genna's en Joren's geval: bijslapen) en vanavond zien we wel wat we doen. De mannen willen naar een tent waar ze halve liters bier verkopen voor 86 eurocent. Kan nooit wat zijn, maar goed. We zullen zien.
Morgen is er weer een laatste reisdag en gaan we naar onze eindbestemming Warschau.

New adventures soon!