Hallo Israël! - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu Hallo Israël! - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu

Hallo Israël!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 Maart 2012 | Israel, Tel Aviv

Hier zit ik dan in de sociale kamer van Hayarkon 48 (mijn youth hostel) France 24 te kijken. Inmiddels voel ik mijn benen niet meer en hier ruikt het naar uien (niet zeker of het het eten is of de buurvrouw).
Mijn tassen liggen op een kamertje dat ik deel met twee Duitse vrouwen en een oudere Franse vrouw. De douane heeft mijn tas volledig overhoop gehaald; ik doe niet eens meer de moeite om het er weer goed in te stoppen. Op Ben Gurion airport vond ik mijn tas zonder hoes op de lopende band en toen had ik al een vaag vermoeden dat mijn tas geplunderd was door de douane en ja, hoor, daar kwam ook mijn hoes aan.

Alle reiservaringen van anderen over de douane kloppen. Serieus. Ik werd eerst aan een kruisverhoor onderlegd (oa met de vraag of ik mijn reis zelf betaald heb), want op een alleen reizende reiziger zijn ze in Israël niet happig op. Vervolgens werd ik naar een soort keldertje gebracht voor controle van mijn handbagage, alles werd grondig met een soort afwasborstel gecontroleerd. Maar ik was door! Mannen werden namelijk langer vastgehouden. Een iemand moest zelfs zijn laptop openen (gelukkig ik niet!).

Vliegen was verschrikkelijk en onwijs gaaf tegelijk. Zo cool is voor het eerst alleen vliegen echt niet, maar ik heb het overleefd en het uitzicht op een wiebelende vleugel was fantastisch. Ik heb het overleefd.
Eenmaal in Tel Aviv werd er heel moeilijk gedaan over mijn verblijf in Israël omdat ik een visum nodig had. Mijn paspoort ging van hot naar her en kwam op een gegeven moment bij immigratie terecht waar mijn visum in mijn paspoort was geplakt (crap.). Maar goed, ik kon door en na wat geruzie met de kaartjesautomaat en de Hebreeuwse borden kwam ik in de juiste trein terecht samen met Hendrika uit Finland en Lena uit Rusland. Ik moest meer dan een halfuur op de trein wachten, want zo actief zijn ze hier niet met trein rijden. Eerste halte moest ik eruit en ben na vele omzwervingen bij de juiste bus terecht gekomen waarmee ik in gesprek raakte met een aardige chauffeur die aangaf wanneer ik eruit moest. Een stukje de straat inlopen en ik was bij mijn youth hostel.

Tot nu toe is alles goed gegaan, maar wat valt al dat Hebreeuws tegen. Er is weinig in het Engels aangeven, vaak is het maar een gok waar je bent.
Morgen ga ik er vroeg uit voor een gesprekje met het Kibbutz Program Center. Ik ben benieuwd waar ik terecht kom.

Tot snel!

  • 21 Maart 2012 - 19:12

    Rain:

    Hoop dat het morgen allemaal makkelijker gaat! Wat een gedoe. Lekker slapen gaan!

  • 21 Maart 2012 - 19:22

    Sonia Rijnsdorp:

    Sjemig Laura, wat doe je het allemaal fantastisch! Hartstikke knap van je dat het je allemaal lukt. Ik blijf je volgen en wens je alvast heel veel plezier!

    Groetjes, Sonia

  • 22 Maart 2012 - 08:43

    Regina Frederiks:

    Hoi Laura,
    Fijn dat je, zij het met veel douanegedoe, goed bent aangekomen in Tel Aviv. Hopelijk heb je goed kunnen slapen in je nieuwe onderkomen en kun je er vandaag weer fris tegenaan. We zijn benieuwd naar je nieuwe avonturen.
    Groetjes, Regina

  • 22 Maart 2012 - 09:07

    Thirza:

    Hey meid.

    fijn dat je goed bent aangekomen. leuk he, zo'n douane... :p. maar je hebt dus ook al mensen ontmoet die ook naar een kibboets (?) gaan? Veel plezier en succes met het herbreeuws haha.

    xx

  • 22 Maart 2012 - 10:42

    Monique De Rijk:

    Fijn dat je goed aangekomen bent Laura.
    Hopelijk ontmoet je leuke mensen en nieuwe ervaringen
    Je engels zal aanzienlijk verbeteren
    in die drie maanden, dat weet ik zeker.
    groetjes,Monique de Rijk

  • 22 Maart 2012 - 11:45

    Edwin:

    Je hebt er in ieder geval mooi weer bij he. :p

  • 22 Maart 2012 - 15:06

    Lizan:

    Sodeju, nog maar net aangekomen en dan al zo'n douane-avontuur... je moet 't dan maar aandurven, alleen reizen! Ben benieuwd naar je Kibbutz-ervaringen!
    Have fun! x

  • 22 Maart 2012 - 19:36

    Laura Van Vilsteren:

    Sommigen hebben het waarschijnlijk al gelezen; ik ben veilig aan gekomen in Kibbutz Yahel in het zuiden van Israel. Er zijn hier verder geen Nederlanders, maar met krakkemikkig Engels kom je al erg ver.
    Wsl schrijf ik op zaterdag meer, eerst maar voorbereiden op mijn eerste werkdag morgen ;)

  • 02 April 2012 - 16:50

    Monique De Rijk:

    hoe is het eten daar Laura? en kun je goed slapen?
    ik ben benieuwd naar je nieuwe ervaringen
    groetjes Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Tel Aviv

Laura

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1653
Totaal aantal bezoekers 28874

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Lau @ the other Caribbean Side

04 Augustus 2014 - 22 Augustus 2014

Destination Russia

25 April 2013 - 10 Mei 2013

Going to Oez!

21 Maart 2012 - 08 Juli 2012

Vrijwilligerswerk Israel

Landen bezocht: