Tallinn Takeaway - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu Tallinn Takeaway - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu

Tallinn Takeaway

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Augustus 2014 | Estland, Tallinn

's Nachts begon het in Riga flink te regenen en liep de straat zo'n beetje onder, maar in de ochtend was het al flink opgeklaard. Gelukkig was het voor de verandering iets frisser na al die benauwde dagen.
Toen gingen we op stap! Een halfuur van Riga vandaan gingen we naar Turaida, waar we het kasteel van Turaida hebben bezocht. Erg leuke afwisseling!
Eenmaal in Estland zijn we eerst naar Parna gegaan, een strandje in Zuid-Estland. Het was in het begin nog een beetje bewolkt en niet echt strandweer, maar toen wij even flink geluncht hadden werd het weer al stukken beter. Maar de reis is ook belangrijk en we moesten door met de reis!

Het was een relaxte reisdag door al die afwisselende uitstapjes en vervolgens reden we hartje Tallinn in naar ons hostel. Het hostel was een traditioneel hostel waar we een kamer hadden met vier stapelbedden. We hadden ervoor gezorgd dat de rest van de bedden niet geboekt werden zodat we een hele kamer voor onszelf hadden. Het hostel was ook niet super vol.
's Avonds gingen we uit eten en besloten we alleen maar sla en soep te eten omdat we flink gelunchd hadden. We hadden de plaatselijke mosterd uitgeprobeerd en iedereen zat meteen met tranen en uitgebrande neusgaten aan tafel. Geen succes.
Daarna ben ik met Genna, Bart en Joren nog bij een fout Troijka-tentje gaan zitten, waar we meteen een halve hartverzakking door de muziek kregen en we ook nog te maken hadden met dronken Finnen.

De volgende dag hebben we met z'n allen alle hoogtepunten (letterlijk) van Tallinn bezocht. Ondanks dokters bezwaren vanwege mijn knie toch nog flink torens en bergen beklommen. Ook Tallinn vind ik een super mooie stad en het had ook veel middeleeuws gezelligheid. Estland lijkt een veel opzichten als Scandinavië, ook door taal en huisarchitectuur. Ik vond het een superleuke vakantiebestemming.
's Avonds wilden de meesten pasta eten, maar we kregen het voor elkaar om bij een Italiaan te zitten met pasta op de kaart, die het vervolgens niet had. Ruslandpraktijken!

We moesten vroeg naar bed, omdat we de volgende dag al om 8 uur in de trein naar St. Petersburg moeten zitten. Excitement alom!

New adventures soon!