Hola from Honduras ! - Reisverslag uit Copán, Honduras van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu Hola from Honduras ! - Reisverslag uit Copán, Honduras van Laura Vilsteren - WaarBenJij.nu

Hola from Honduras !

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Augustus 2015 | Honduras, Copán

Inmiddels al een week op reis en wat heb ik al veel mooie dingen gezien! De vliegreis naar Guatemala was lang (zeker toen ik er achter kwam dat mijn tv niet werkte tijdens mijn 10 uur durende vlucht...), maar ik heb het overleefd!

De eerste dag in Antigua Guatemala hebben we een project van een Nederlandse vrouw bezocht, die kinderen uit arme gezinnen educatie gaf om zich later verder te ontwikkelen ( en zo het analfabetisme te verminderen). Erg mooi initiatief om te zien.
Na met heel veel moeite quetzales verkregen te hebben ben ik met n paar mensen Antigua in gedoken.

De volgende dag gingen we naar de toeristische markt in Chichistenango waarna we verder trokken naar Lago di Atitlan. Eenmaal daar hadden we geen rust en maakten we al meteen een boottocht naar de omliggende dorpjes, stonden we op z'n Guatamalteeks achterin een jeep en hebben we n mooie trektocht door de jungle naar een bar aan het water gemaakt.

De volgende dag hadden we een lange dag voor de boeg. Eerst zijn we met de boot naar Santiago Atitlan gegaan, en daarna verder met de bus naar Monterrico, dat aan de Grote Oceaan ligt. We kwamen er ergens in de middag aan. Iedereen van de groep dook meteen de zee in om de Hawaï achtige golven te trotseren. Ik raakte m'n lens kwijt omdat ik een paar keer onderuit getrokken werd door de zee. Iedereen dook hierna maar het veilige zwembad in. Aan het einde van de middag trokken we met een fluisterboot door de mangove moerassen. De stilte die daar heerst is echt ongelooflijk.

Gisteren hebben we 10 uur gereden naar Honduras, aangezien we een heel groot gedeelte door dorpjes en bergen moesten rijden. Ons busje zat meestal hoog in zN toeren en had moeite ons de bergen in te krijgen. Elk dorpje heeft ook een x aantal drempels waarna het busje met piepende remmen tot stilstand moest komen. S avonds in het hotel bleek dat de halve groep ziek was (inclusief ik) dus de helft ging niet mee eten. Ik ben wel meegegaan maar kreeg amper een hap door m'n keel.

Vannacht een hele slechte nacht gehad omdat ik niet goed was, inmiddels gelukkig stukken beter maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik heel veel zoete vloeistof gedronken hebben en diarree remmers heb in genomen. Ik zal merken hoe het vanavond gaat. Helaas ben ik niet zo fit Copan in gegaan, ondanks dat het super mooi was en de gids ontzettend veel interessante informatie gaf. Vanmiddag gaan we met Geert de Belg mee op stap die ons wat meer verteld over Honduras, ben benieuwd. Hij heeft hier een hotel en restaurant waar we zo heen gaan om te lunchen.

Morgen El Salvador! Ik hoop dat ik vannacht beter slaap :)
en dat we water hebben... Ons hotel heeft sinds vanochtend geen water mee.... Welkom in Honduras hahaha!